Boeing звинуватили в деградації космонавтики США
Опубликованно 14.11.2019 08:21
Американська компанія Boeing навмисно стримувала розвиток технології дозаправки на навколоземній орбіті, в даний час вважається найбільш перспективною для дослідження далекого космосу, пише ArsTechnica.
Видання звернуло увагу на твіт фізика Джорджа Соуэрса, який кілька років тому очолював дослідницьку групу в консорціумі United Launch Alliance (ULA), спільному підприємстві Boeing і Lockheed Martin, що займаються створенням ракет космічного призначення.
Колектив під керівництвом вченого займався, зокрема, питаннями орбітальної дозаправки, яку Boeing порахували загрозою розробці надважкого носія Space Launch System (SLS), оскільки рішення, запропоноване групою Соуэрса, дозволяло досліджувати дальній космос існуючими тоді носіями.
«Boeing прийшов в лють і спробував звільнити мене. Слава моєму генеральному директору, який заступився за мене. Але нам заборонили навіть говорити про це», — написав у Twitter фахівець.
На його думку, якщо б в 2011 році ULA погодилося з концепцією багаторазової кріогенної верхній ракетної ступені Advanced Cryogenic Evolved Stage (ACES), то в даний час Boeing і Lockheed Martin були б світовими монополістами у такої технології.
В даний час фізик є професором Колорадській гірської школи. Представник Boeing запевнив ArsTechnica, що вивчить твіт Соуэрса.
Видання зазначає, що заява вченого корелює з позицією сенатора Річарда Шелбі з Алабами, де розташований Космічний центр Маршала НАСА, на потужностях якого створюється SLS, фактично заборонив дискусію про кріогенних паливних баках. ArsTechnica нагадує заяву колишнього адміністратора НАСА Чарльза Болдена, який в 2014 році закликав припинити розмови про кріогенних паливних баках, оскільки «SLS реальна», а Falcon Heavy існує тільки в проекті, і слова глави ULA Торі Бруно, який в 2018 році заявив про те, що розвиток ACES не припинено, але відкладено.
Видання відзначає, що в даний час НАСА стало змінювати свою позицію, почавши спільно зі SpaceX працювати над технологією орбітальної дозаправки для багаторазового корабля Starship.
У липні Boeing відмовився від участі в тендері Військово-повітряних сил (ВПС) США GBSD (Ground-Based Strategic Deterrent), що передбачає поступову заміну з 2027 року всіх 450 міжконтинентальних балістичних ракет (МБР) наземного базування Minuteman-III (LGM-30G), оскільки не змогли сформувати більш економічно вигідну пропозицію для ВПС у порівнянні з іншим претендентом на перемогу — американською компанією Northrop Grumman.
У тому ж місяці прототип створюваного космічного корабля SpaceX Starship, відомий як Starhopper, у ході випробувань на полігоні Бока-Чіка у Техасі (США) піднявся у повітря.
Перший політ частково-багаторазовий надважкий носій Falcon Heavy скоїв у лютому 2018 року. В даний час проведено три пуску такої ракети, кожен з яких визнаний успішним. Створення Falcon Heavy обійшлося SpaceX в 500 мільйонів доларів і тривало чотири роки.
Розробка SLS ведеться під керівництвом Boeing вісім років і зажадала 14 мільярдів доларів. Перший політ носія запланований на 2020 рік, однак з високою ймовірністю буде перенесений на 2021 рік.Що відбувається в Росії і в світі? Пояснюємо на нашому YouTube-каналі. Підпишись!
Категория: Разное