Людина дощу: Сьогодні виповнюється 25 років з дня смерті Айртона Сенни
Опубликованно 15.06.2019 03:45
Айртон Сенна - легендарний бразильський гонщик, знаменитий своєю швидкістю на трасах Формули-1. Кращий пілот в історії Королівських автоперегонів і великий чемпіон: ось як називали Сенну любителі автоспорту.
За десять років виступів він виграв 41 гонку і тричі ставав чемпіоном світу.
Айртон Сенна був визнаним майстром кваліфікацій свого часу. За свою кар'єру у Формулі-1 він 65 разів займав в них перші місця, що на той момент було рекордом.
Вважається, що гонки в дощових умовах вирівнюють шанси учасників - швидкості сильно зменшуються, і перевагу більш потужного мотора або кращої аеродинаміки нівелюється.
Однак Айртон Сенна саме в цих умовах не раз демонстрував велику перевагу над іншими гонщиками. За численні приклади високих досягнень в дощових гонках спортивні журналісти та вболівальники дали Сенні прізвисько “Людина дощу“.
На трасі Сенна був гранично цілеспрямованим і завжди прагнув перемогти, нерідко пілотуючи машину на межі можливого. Багато хто вважав його стиль водіння занадто небезпечним і говорили, що для нього перемога важливіша життя.
Кар'єра спортсмена у Формулі-1 почалася в 1984 році з маловідомою команди Тоулмен. Перше очко своїй команді молодий чоловік приніс 7 квітня на змаганнях Гран-прі Південної Африки.
З 1985-го по 1987 Сенна виступав за команду Лотус, в потім стає пілотом команди Макларен.
У 1994 році Сенна перейшов в одну з кращих команд Вільямс.
У віці 34 років Сенна трагічно загинув в аварії на Гран-прі Сан-Марино в Імолі, і спорт втратив одного зі своїх улюбленців.
Третій етап чемпіонату світу з автоперегонів відбувся 1 травня на автодромі Енцо та Діно Феррарі в Імолі, Італія.
Спочатку в аварію на трасі потрапив Рубенс Баррікелло, який зламав собі ніс і ребра, з-за чого не зміг брати участь в гонці. На наступний день на заїздах загинув гонщик з Австрії Роланд Ратценбергер. Айртон занепокоївся цими подіями, тому вирішив поговорити з Рубенсом (для цього Сенні довелося перелізти через лікарняну стіну).
Після бесіди Сенна зрозумів, що система безпеки, регламентована на Формулі-1, має прогалини. Айртон став ініціатором зборів гонщиків: на зустрічі спортсменів обговорювалося питання щодо підвищення безпеки учасників гоночних змагань.
На Гран-прі Сан-Марино зіткнулися двоє гонщиків, з-за чого від розлетілися уламків постраждали троє глядачів. Тому на трасу була викликана машина безпеки для обмеження швидкості спорткарів, за якої Айртон проїхав шість кіл.
На сьомому колі машину безпеки відкликали, і за збігом обставин Сенна вилетів з траси на повороті Тамбурелло зі швидкістю 310 км/ч.
Айртон був доставлений в лікарню на вертольоті, але незабаром лікарі констатували смерть гонщика.
Смерть Сени стала трагедією для багатьох уболівальників у всьому світі, і особливо в Бразилії. Бразильський уряд оголосив триденний національний траур. У день похорону Сени в Сан-Паулу траурну процесію супроводжували кілька мільйонів чоловік.
Хто знає, чого ще міг би домогтися Айртон у Формулі-1, якби не злощасний Гран-прі.
Категория: Статьи