Фахівці по краш-тестам вперше перевірили автомобілі з «майже» автопілотами


Опубликованно 21.12.2018 11:24

Фахівці по краш-тестам вперше перевірили автомобілі з «майже» автопілотами

Асоціація Euro NCAP вперше випробувала системи автоматичного управління. Тести показали, що «навіть автомобілі оснащені передовими системами допомоги водієві, завжди потребують уважному і уважного водія за кермом».

Експерти Euro NCAP протестували десять нових автомобілів: Audi A6, BMW 5 Series, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C-Class, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla і Volvo V60. Випробувань піддали систему автоматичного утримання в смузі руху, адаптивний круїз-контроль і функції контролю дотримання максимальної швидкості.

В Euro NCAP розробили серію тестів, що імітують різні дорожні ситуації на тестовому полігоні. Адаптивний круїз-контроль випробували на «підрізання» - на швидкості більше 60 км/год прямо перед автомобілем з іншого смуги з'являвся автомобіль-манекен. Другий тест імітував ситуацію, коли впередиидущий автомобіль різко йде в бік, об'їжджаючи зупинився транспортний засіб.

Як з'ясувалося в ході випробувань адаптивного круїз-контролю, найменше електроніка втручається в управління в автомобілях BMW і DS. В Tesla, навпаки, водій занадто залежний від допоміжної електроніки. Інші учасники тестів продемонстрували баланс між людиною і «віртуальними» помічниками. У тесті з «підрізанням» електроніка жодного з десяти автомобілів не допомогла водію уникнути зіткнення.

Систему контролю рядності зазнали в ході заїздів з S-образними поворотами на різних швидкостях, коли система не повинна відключатися або заважати водієві. Експерти перевірили зусилля, потрібне від водія для повороту рульового колеса під час об'їзду вибоїни або іншого раптово виниклої перешкоди. Всі автомобілі показали хороші результати. Винятком стала тільки Tesla, комп'ютер якої не давав водієві виїхати зі смуги руху.

Як зазначили фахівці Euro NCAP, хороша система допомоги повинна підтримувати водія під час маневру, а не «чинити опір його діям. На сьогоднішній день жоден автомобіль на ринку не пропонує повну автоматизацію або автономію. Уся відповідальність за безпечне водіння повністю лежить на водієві. Існуючі системи допомоги не повинні використовуватися в якості альтернативи безпечного і контрольованого водіння.

Повіривши рекламні матеріали автовиробників, в Euro NCAP відзначили, що BMW і Tesla завищують можливості систем допомоги водієві, тим самим змушуючи споживачів думати, що їх автомобілі можуть пересуватися в повністю автономному режимі.

Яскравою демонстрацією того став останнє опитування, проведене Testing Automation за замовленням Euro NCAP, Global NCAP і британської компанії Thatcham Research. Як відзначили в асоціації, більше 70% водіїв вважають, що можна придбати автомобіль, який буде сам керувати собою.



Категория: Авто