Росія проігнорувала досвід потонулого «Курська»


Опубликованно 29.10.2018 15:03

Росія проігнорувала досвід потонулого «Курська»

Через 18 років після катастрофи атомного підводного човна К-141 «Курськ» російський флот не має можливості оперативного порятунку моряків з терплять лихо субмарин, пише Mil.Press FLOT.

«Таким чином через 18 років після загибелі "Курська" на Північному флоті, як і раніше, немає обладнання для декомпресії врятованих підводників. А повноцінних суден-рятувальників ПЛ (підводних човнів ) не з'явиться ще 7-10 років», — пише автор Дмитро Жайворонків.

Портал, що спеціалізується на російській військово-морській тематиці, останні кілька років щорічно публікує оглядові статті про стан і перспективи порятунку підводних човнів і моряків. У виданні відзначили, що висновки публікації 2017 року «виявилися песимістичніше доповідей про оновлення рятувальних сил ВМФ», і простежили за пройшли через рік змінами.

За даними сайту, ВМФ досі не визначився з розробником російського глибоководного водолазного комплексу, внаслідок чого зрушилася вправо дата закладки першого серійного рятувальника субмарин. «Оптимістичний термін отримання такого судна — 2025 рік, песимістичний — 2030-й», — наголошується в публікації.

Також наводяться оцінки, згідно з яким розробка і випробування барокамер, призначених для оснащення діючих рятувальних кораблів, можуть зайняти 2-4 роки.

В даний час СФ має рятувальним судном проекту 536 «Михайло Рудницький» з рятувальним глибоководним апаратом проекту 1855 «Приз» на борту і системою порятунку проекту 536.1 «Георгій Титов» з апаратом проекту 18270 «Бестер». «Приз» і «Бестер» у складі діючих рятувальників, що працюють на глибині до 500 метрів, допускають використання при хвилюванні моря до трьох балів. Також «Рудницький» і «Титов» не оснащені барокомплексами для декомпресії врятованих моряків.

У концепції розвитку системи пошуково-рятувального забезпечення ВМФ до 2025 року, прийнятої в 2013 році, відзначаються обмежені можливості щодо вирішення поставлених завдань, однак заявляється, що до 2020 року ВМФ повинен отримати п'ять рятувальних суден підводних човнів з підводним апаратом.

Атомний підводний ракетоносний крейсер К-141 «Курськ» затонув 12 серпня 2000 року в Баренцевому морі на глибині 108 метрів. Всі 118 членів екіпажу загинули. Катастрофу спричинив вибух стелажної бойової торпеди «Кит» 65-76 ПВ серійного номера 1336А.

Рятувальні роботи, що проводяться СФ ВМФ з 13 по 20 серпня, виявилися безуспішними. Розкрити кормової аварійно-рятувальний люк субмарини вдалося 21 серпня водолазам норвезького судна Seaway Eagle. Згодом стало відомо, що після вибуху, який забрав життя більшості членів екіпажу, в дев'ятому відсіку субмарини якийсь час залишалися живими 24 матроса.



Категория: Разное