Знайдена причина незрозумілої смерті галактик

Опубликованно 20.09.2018 10:30

Знайдена причина незрозумілої смерті галактик

Міжнародна група вчених знайшла нове пояснення тому, чому деякі галактики вмирають без видимих причин, тобто у них повністю припиняються процеси утворення зірок. Згідно з висновками астрономів, це відбувається із-за того, що зоряний вітер, що виходить із щільних скупчень зірок, видуває з галактики весь газ. Стаття дослідників опублікована в The Astrophysical Journal.

Згідно традиційної гіпотезі, галактики можуть втрачати необхідний для зореутворення газ з-за активного ядра, яке виділяє величезну кількість енергії із-за живиться надмасивної чорної діри. Однак у 2007 році астрономи виявили галактики, в яких зірки не народжувалися, але при цьому не було ознак існування активних ядер в них.

Дослідники вивчили ці галактики з допомогою Hubble Space Telescope і з'ясували, що вони відрізняються величезною зоряної щільністю. Вони настільки масивні, як Чумацький Шлях, однак вся їх маса зосереджена в області діаметром близько тисячі світлових років. Таке щільне розташування зірок створює потужний потік частинок, выбивающих молекули газу в міжгалактичну середу. В результаті з галактики випаровується вся речовина, необхідна для народження нових світил.