На Марсі знайшли ознаки існування життя

Опубликованно 21.06.2018 02:21

На Марсі знайшли ознаки існування життя

Міжнародна група учених із США, Франції та Мексики повідомила про виявлення органічних молекул і летких сполук в покладах марсіанської глини віком три мільярди років. Дослідники припускають, що речовини могли утворитися внаслідок життєдіяльності різноманітних організмів. Результати роботи опубліковані в журналі Science.

Фахівці проаналізували зразки грунту, взяті марсоходом Curiosity в рамках місії Mars Science Laboratory в двох місцях кратера Гейла. Ровер піддав проби нагрівання до 500-850 градусів Цельсія, визначивши виділилися при цьому молекули. Отримані вченими дані показують, що серед них були такі органічні сполуки, як тиофен, 2 - і 3-метилтиофены, метантиол і диметилсульфід. Крім того, був знайдений сірководень, діоксид сірки, молекулярний кисень і вуглекислий газ.

Вчені відзначають, що багато виявлені молекули можуть бути фрагментами більш великих з'єднань. Їх вірогідними джерелами могли бути як живі істоти, так і метеорити і геологічні процеси, в тому числі вулканізм або гідротермальних активність. Точне походження складно встановити, оскільки явні ознаки їх біологічної природи могли бути знищені радіацією і диагенезом (перетворенням пухких опадів тверді гірські породи).

На думку планетологів, органічні речовини краще збереглися в марсіанських породах на більшій глибині, де вони в меншій мірі схильні до окислення і іонізації.Більше важливих новин в Telegram-каналі «Стрічка дня». Підписуйся!