Джип-спринт: місце зустрічі змінити не можна!


Опубликованно 30.11.2017 03:06

Джип-спринт: місце зустрічі змінити не можна!

Фінал нової національної серії з джип-спринту «Ukrainian Raid Series» пройде там же, де і відкривала сезон гонка – в Алешкинских пісках, не залишили байдужим ні учасників, ні глядачів.

Нагадаємо, що на відміну від класичного ралі або ралі-рейдів, серія з джип-спринту «Ukrainian Raid Series» фактично дозволяє виступити абсолютно будь-кому на будь-якому позашляховику. Більш того, нарівні з професіоналами в джип-спринті любителі також змагаються на швидкість. Зазвичай у випадку з серійними автомобілями змагання проводяться на так звану «регулярність руху». Цей формат передбачає необхідність підтримувати певну задану середню швидкість, а випередження на фініші карається навіть суворіше, ніж запізнення. В джип-спринті це правило стосується тільки дорожніх секцій - «переїздів» між спецділянками (СУ). На самих же СУ учасники як заліку «Sport», так і «Standart» або «Tuning» долають дистанцію з максимально можливою швидкістю.

Більш того, з трьох заліків «Ukrainian Raid Series» останні два класу як раз і зарезервовані для любителів, які виступають на серійній техніці. Наприклад, в «стандарті» і зовсім заборонені які-небудь технічні доопрацювання позашляховиків. Якщо ж любителі хочуть зробити перший крок у бік професійного спорту, то для них відведено залік «Tuning», де позашляховики можна поліпшувати, але вони все одно повинні залишатися близькими до серійним. І тільки в заліку «Sport» дозволені будь-які технічні доопрацювання, і, відповідно, тут машини повинні бути обладнані всіма належними системами безпеки, починаючи з потужного каркаса і закінчуючи системами пожежогасіння.

Як і 1-й етап фінальна гонка «Ukrainian Raid Series» пройде в Алешкинском районі Херсонської області. Це означає, що дистанція «Чумацькой криниці», а саме таку поетичну назву отримав 4-й етап, буде проходити з грунтово-піщаним дорогах, які так сподобалися учасникам навесні. Але в даному випадку новий сюрприз чекає і вболівальників. Якщо на 1-му етапі відкриває гонку «пролог» проводився за класичною для ралі-рейдів «лінійною» схемою і не дуже добре проглядався, то в даному випадку організатори вирішили додати видовищності! 18 листопада в суботу після полудня гонку відкриє справжня «параллелька». Вона пройде в добре знайомому уболівальникам місці – мікрорайоні Таврійський в Херсоні, де позашляховики по-раллийному будуть брати старт парами.

Основна ж боротьба розгорнеться в неділю у вже знайомому місці – в районі села Нечаєво. Причому старт буде досить рано – в 7:30 ранку. Учасникам буде запропоновано коло досить солідної протяжністю майже 30 кілометрів, який проходитиме в обох напрямках. Як вже було сказано, любителі будуть проходити цей круг так само як і спортсмени з максимально можливою швидкістю. Тим не менше, з урахуванням різниці прохідності їх техніки, дистанція перегонів у трьох заліках буде відрізнятися. Для спортсменів загальна протяжність «Чумацькой криниці» складе 217 км з яких 187,4 стануть «бойовими». Їм належить подолати недільний коло по 3 рази в обох напрямках. Учасники заліку «Tuning» пройдуть на один зворотний коло менше, тоді як екіпажів, що виступають на абсолютно серійної техніки потрібно буде проїхати його по два рази в обох напрямках.

Варто нагадати, що хоча дисципліна і називається джип-спринт, по суті, мова йде про формат самих справжніх ралі-рейдів або бах. Іншими словами, екіпажам суворо заборонено попереднє ознайомлення з дистанцією - в разі виявлення такого факту, вони не будуть допущені до гонки. На дистанції екіпажі будуть чекати кілька видів контрольних точок, не проходження яких тягне за собою 15-хвилинний штраф за кожну. Більш того, пропуск трьох таких пунктів означає виключення з гонки! Але і це не все. Крім стандартних точок «Контролю проходження» (КП) і «Контрольних створів» (КС), зазначених у «Дорожній книзі», учасників будуть чекати і так звані «Раптові КП». Вони не відзначені в «Легенді», проте їх проходження також обов'язково. Зроблено це для того, щоб у штурманів не виникало бажання «різати», а на другому і тим більше третьому проходженні по вже знайомій дистанції спокуса для «зрізок» дійсно виникає.

Враховуючи, що «Чумацька криниця» стане фінальною гонкою сезону, яка і назве перших в історії переможців і призерів національної серії з джип-спринту «Ukrainian Raid Series», варто чекати дуже напружену боротьбу. Правда, в заліку «Sport» це швидше формальність. Усі три попередні етапи виграв досвідчений дует Миколи Кузнєцова і Віталія Евтехова, що набрали 240 очок проти 170 у з найближчих переслідувачів. Аналогічно навряд чи хтось зможе кинути виклик займає другу строчку в категорії серед перших пілотів Олегу Фонареву, пересевшему на колишню Toyota Михайла Лисяка. Зате далі все досить щільно. На рахунку також змінив машину Костянтина Полийчука і Леоніда Архангородского, що виступає на колоритному «газоні», по 90 балів. Виступив лише на 1-му етапі Михайло Лисяк заробив 50 очок, і вийди він на старт, цілком міг би поборотися і за «бронзу» за підсумками року.

У двох інших заліках після трьох етапів картина ще більш інтригуюча. Так в «Tuning» з 110 очками лідирує виграв на 3-му етапі Микола Британ. Однак, всього 10 і 20 очок відповідно йому поступаються Вадим Вевер і пересевший на більш «зубасту» машину Олександр Сафронков, на рахунку яких також по одній «вікторії». Не можна не враховувати і Олександра Грузя, на рахунку якого 80 балів. Як і в «спорті» в «стандарті» є свій одноосібний лідер в особі Ігоря Макулина - після 2-го місця на 1-му етапі і двох перемог пізніше у нього зібралося 170 очок. Але позаду лідера все досить непередбачувано. Виступивши на одному 1-му етапі і перемігши на ньому, другу сходинку турнірної таблиці зі 100 очками займає Леонід Протасов, збирається стартувати і на заключній гонці. Ветеран українського «кільця» випереджає на 40 очок відразу двох суперників. У свою чергу Віталій Лемець і Олександр Нестеренко мають перевагу всього в 20 пунктів над Дмитром Безгодковым, виступаючому на «Хаммері». При результативною гонці він цілком може перескочити з 5-го місця на «бронзову».

Всі ці підрахунки гарантують те, що екіпажі будуть викладатися на трасі на повну. У свою чергу це означає, що глядачі зможуть насолодитися швидкісною їздою позашляховиків за часом досить непростий піщаної трасі, а завершення першого в історії сезону «Ukrainian Raid Series» стане цікавим і напруженим.

Прес-служба «Ukrainian Raid Series»

Фото Євгеній Брежнєв



Категория: Статьи