Таємничі інциденти паралізували експлуатацію бомбардувальників F-35


Опубликованно 06.11.2017 00:36

Таємничі інциденти паралізували експлуатацію бомбардувальників F-35

ВВС США за останні кілька місяців зафіксували значний сплеск «фізіологічних епізодів» (випадків нез'ясовного погіршення самопочуття пілотів), що супроводжують експлуатацію винищувачів F-35. Якщо в період 2006-2016 років військові нарахували десять інцидентів, то до 2017 року їх кількість зросла до двадцяти, повідомляє Aviation Week.

П'ять з десяти «фізіологічних епізодів», що припадають на поточний рік, відбулися між 2 травня і 8 червня на базі ВПС США Люк в штаті Арізона. В результаті польоти F-35 на авіабазі були припинені.

В інтерв'ю виданню командир 56-ї оперативної групи і пілот F-35 полковник Бен Бішоп зазначив, що після відновлення польотів винищувачів з цієї авіабази було зареєстровано ще три «фізіологічних епізоду», однак спостерігалися симптоми були м'якше, ніж раніше.

За його словами, експерти, протягом декількох місяців працюють з F-35A, досі не знайшли головної причини виникнення проблеми. Фахівці не впевнені, вказують «фізіологічні епізоди» на власне гіпоксію (зниження вмісту кисню в крові) або ж є наслідком інших станів, наприклад, гіперкапнії (підвищення рівня вуглекислого газу в крові), тканинною гіпоксією (порушення використання кисню тканинами), декомпресійної хвороби, зневоднення, нестачі сну або нервового перевтоми.

Випробування резервної системи кисневого живлення підтвердили її справність. У той же час фахівці оптимізують алгоритми, відповідальні за контроль коливань рівнів концентрації кисню, що дозволить оперативніше постачати кисень пілоту і тим самим потенційно полегшити його дихання. Бішоп впевнений, що «фізіологічні епізоди» не пов'язані з забрудненням кабіни або системи кисневого живлення.

Полковник зазначив, що три останніх «фізіологічних епізоду» об'єднує загальне обставина — хоча резервна система кисневого живлення спрацювала своєчасно, пілоти не відразу відчули поліпшення самопочуття.

«Думаю, може бути щось, засноване на взаємодії машини і людини, те, що впливає на дихання, — припустив Бішоп. — Ми розглядаємо роботу клапанів, дозволяють нашим пілотам видихати». Полковник допустив, що «фізіологічні епізоди», швидше за все, пов'язані з гіперкапнією.

Бішоп відзначає, що число американських пілотів, які відмовляються літати на F-35, невелика, а більшість військових впевнені в надійності бойової машини.

Саме з винищувачами F-35A найчастіше відбуваються фізіологічні епізоди». Всього з F-35 за 2006-2017 роки сталося 29 подібних інцидентів, у тому числі чотири — з F-35B і п'ять — з F-35C.

F-35 Lightning II — сімейство малопомітних багатофункціональних винищувачів п'ятого покоління, розробкою і випуском якого з 2001 року займається американська компанія Lockheed Martin. Винищувач випускається в трьох варіантах: A (звичайний для ВПС), B (з укороченим зльотом і вертикальною посадкою) і C (палубний).



Категория: Разное